0
0

17 مورد از اصلی‌ترین وظایف بازاریابی

348 بازدید
17 مورد از اصلی‌ترین وظایف بازاریابی

آقای دکتر مهدی امیرجعفری، استاد و مشاور بازاریابی و فروش در جدیدترین یادداشت خود در خصوص «اصلی‌ترین وظایف بازاریابی» این گونه نوشته‌اند:

بازاریابی یکی از مفاهیم پیچیده در دنیای کسب و کار است که تعاریف گوناگونی برای آن ارائه و وظایف متفاوتی برای آن مشخص شده است. در پست‌های قبلی درباره تعاریف مختلف بازاریابی گفتگو کردیم. در این پست مهم‌ترین وظایف بازاریابی را با هم مرور می‌کنیم که عبارتند از:

17 مورد از اصلی‌ترین وظایف بازاریابی

🔹تعیین دقیق مشتریان هدف شرکت، افزایش شناخت شرکت از نیازها و خواسته‌های آنها و ارائه راهکارهایی برای تاثیرگذاری بر مشتریان

🔸شناسایی و تحلیل دقیق رقبای شرکت، برنامه‌ها و استراتژی‌های رقبا در بازار و پیشنهاد استراتژی‌هایی برای جبران عقب‌ماندگی شرکت از رقبا و غلبه بر آنها

🔹شناسایی و تحلیل دقیق عوامل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره اثرگذار بر بازار و طراحی برنامه‌هایی برای کاهش اثرات این عوامل بر موقعیت شرکت در بازار

🔸تحلیل مستمر وضعیت شرکت در بازار با کمک معیارهایی مثل سهم بازار، سهم از مشتری و غیره

🔹پیش‌بینی تغییرات آینده بازار به خصوص در حوزه تغییرات تکنولوژیکی و ارائه پیشنهاداتی برای تغییر مدل کسب و کار، سبد محصولات، روش قیمت‌گذاری و غیره شرکت

🔸کنترل مستمر وضعیت محصولات شرکت در بازار با تمرکز بر همخوانی محصولات با خواسته‌های مشتریان و رقابت‌پذیری آنها و ارائه پیشنهاداتی برای تغییر محصولات موجود، افزودن محصولات جدید، حذف محصولات کنونی و غیره

🔹کنترل مستمر مطلوبیت خدمات قبل از فروش. حین فروش و پس از فروش شرکت برای مشتریان و پیشنهاد خدمات جدید با هدف خلق مزیت رقابتی برای شرکت

🔸کنترل مستمر وضعیت برندهای شرکت در بازار با کمک معیارهایی مثل آگاهی از برند، علاقه به برند، اطمینان به برند و غیره و پیشنهاد کمپین‌های مختلف برای تقویت برندهای شرکت

🔹کنترل شبکه‌های توزیع و فروش شرکت از نظر پوشش بازارهای هدف و جلب رضایت مشتریان و پیشنهاد شبکه‌های جدید برای عرضه و فروش محصولات

🔸بررسی سودآوری سیستم قیمت‌گذاری شرکت و ارائه پیشنهاداتی برای تغییر به موقع قیمت محصولات، شرایط پرداخت، تخفیف‌ها و غیره

پیشنهاد ما به شما مطالعه

بازاریابی دهان به دهان و شبکه های اجتماعی

🔹کنترل وضعیت مشتری‌مداری واحدهای گوناگون شرکت، سنجش میزان رضایت مشتریان از آنها و آموزش اصول بازاریابی و مشتری‌مداری به واحدهای مختلف

🔸مدیریت ارتباط با مشتریان به خصوص مشتریان کلیدی شرکت و پیشنهاد برنامه‌ها و استراتژی‌هایی برای افزایش فروش به آنها و جلب وفاداری‌ ایشان

🔹طراحی، اجرا و مدیریت برنامه‌ها و ابزارهای بازاریابی شرکت مانند باشگاه مشتریان، کمپین‌های تبلیغاتی، کمپین‌های فروش ویژه، برنامه‌های حمایت از محیط زیست، صفحات شرکت در شبکه‌های اجتماعی و غیره

🔸مدیریت ارتباط با شرکای بازاریابی شرکت مثل شرکت‌های توزیع، آژانس‌های تبلیغاتی، آژانس‌های تحقیقات بازار و غیره

🔹بررسی مستمر شرکت‌های موفق در صنایع گوناگون با هدف الگوبرداری از آنها

🔸شناسایی فرصت‌های موجود در بازار و پیشنهاد برنامه‌ها و استراتژی‌هایی برای رشد کسب و کار شرکت

🔹طراحی و اجرای پروژه‌های تحقیقات بازار و مدیریت سیستم اطلاعات بازار شرکت

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://pouyamehri.ir/?p=21420
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد 17 مورد از اصلی‌ترین وظایف بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.