0
0

4 تحلیل مهم در بازاریابی

330 بازدید
4 تحلیل مهم در بازاریابی

تحلیل های مهم در بازاریابی از شرایط و عوامل دخیل در بازار موفقیت یا شکست ما را رقم می‌زند. برای همین، یک مدیر بازاریابی باید این 4 عامل اصلی را به خوبی تحلیل کند:

4 تحلیل مهم در بازاریابی

  1. تحلیل بازار (Market analysis)
  2. تحلیل رقبا (Competitors analysis)
  3. تحلیل مشتریان (Customers analysis)
  4. تحلیل شرکت (Company analysis)

تحلیل بازار (Market analysis)

در تحلیل بازار، وضعیت کلی بازار مثل رکود یا رونق بازار، اندازه بازار، آینده بازار و عوامل سیاسی، اقتصادی، قانونی، فرهنگی، اجتماعی و غیره موثر بر بازار را تجزیه و تحلیل می‌کنیم.

تحلیل رقبا (Competitors analysis)

4 سوال مهمی که در تحلیل رقبا باید به آن‌ها پاسخ دهیم عبارتند از:

  1. مهم‌ترین رقبایمان، کدام شرکت‌ها هستند؟
  2. نقاط قوت و ضعف آنها چیست و چگونه می‌توانیم از نقاط ضعف‌شان برای حمله به آنها استفاده کنیم و برای در امان ماندن از نقاط قوت آنها، باید چه اقداماتی انجام بدهیم؟
  3. به کدام رقیب‌مان می‌توانیم حمله کنیم و از کدام رقیب‌مان باید دوری کنیم؟
  4. رقبای بالقوه‌ای که ممکن است وارد بازارمان شوند، چه شرکت‌هایی هستند و چگونه می‌توانیم جلوی ورود آنها به بازارمان را بگیریم؟

فرایند تحلیل رقبا مقاله‌ای است که می تواند برای درک این مسئله در زمینه تحلیل رقبا بیشتر به شما کمک کند که از زبان او.سی.فرل می‌یاشد.

تحلیل مشتریان (Customers analysis)

4 سوال مهمی که در تحلیل مشتریان باید به آن‌ها پاسخ دهیم عبارتند از:

  1. مشتریان هدف‌ اصلی‌مان چه افراد یا شرکت‌هایی هستند؟
  2. مشتریان هدف اصلی‌مان چه نیازها و خواسته‌هایی دارند؟ دیدگاه‌شان نسبت به ما چیست و چگونه می‌توانیم آن را تقویت یا اصلاح کنیم؟
  3. معیارهای مشتریان هدف اصلی‌مان برای انتخاب یک محصول چیست و وضعیت محصول‌مان در این معیارها چگونه است؟
  4. چگونه می‌توانیم مشتریان‌ هدف اصلی‌مان را حفظ کنیم و میزان خریدشان از شرکت‌مان را افزایش بدهیم؟

برای این منظور می توانید مقاله تمرکز بر مشتری به سبک شرکت 1800Flowers  را مطالعه نمایید.

تحلیل شرکت (Company analysis)

4 سوال مهمی که در تحلیل شرکت‌ باید به آن‌ها پاسخ دهیم عبارتند از:

  1. نقاط قوت و ضعف شرکت‌مان در مقایسه با رقبا و خواسته‌های مشتریان چیست؟ چگونه می‌توانیم نقاط قوت‌مان را تقویت کنیم و نقاط ضعف‌مان را کاهش بدهیم؟
  2. برای بهره‌مندی از فرصت‌های بازار به چه مهارت‌ها، توانایی‌ها و منابع جدیدی نیاز داریم و چگونه می‌توانیم آنها را به دست بیاوریم؟
  3. برای در امان ماندن از تهدیدهای بازار به چه مهارت‌ها، توانایی‌ها و منابع جدیدی نیاز داریم و چگونه می‌توانیم آنها را به دست بیاوریم؟
  4. با در نظر گرفتن شرایط بازار در آیند و برای بقای شرکت‌مان در بازار به چه مهارت‌ها، توانایی‌ها و منابع جدیدی نیاز داریم و چگونه می‌توانیم آنها را به دست بیاوریم؟

برای این منظور می توانید مقاله استراتژی شکست دادن رقبای قوی و با سابقه در کسب و کار را مطالعه نمایید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://pouyamehri.ir/?p=21376
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد 4 تحلیل مهم در بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.