تمرکز بر مشتری: شرکت 1800flowers رهبر بازار فروش آنلاین گل در جهان است که از سال 1999 وارد فضای اینترنت شده است. این شرکت امروزه بیش از 3300 کارمند و 15 برند و وبسایت فرعی دارد و سالانه بیش از 20 میلیون دسته گل می فروشد. که از محل آن سالانه نزدیک به یک و نیم میلیارد دلار درآمد دارد.
کریستوفر مَک کان، مدیرعامل این شرکت موفق و رو به رشد، در مصاحبه ای با مجله نیوزویک، درباره دلایل اصلی موفقیت چشمگیر شرکت میگوید:
🔹 ارائه خدمات عالی به مشتریان، جلب اعتماد مشتریان و تلاش برای تعامل یک به یک با آنها، سه زیربنای رشد پیوسته شرکت هستند.
🔸 ما برای این منظور، اطلاعات مشتریان هدفمان را در هر نقطهای که با آنها تماس برقرار می شود، مثل فروش اینترنتی، باشگاه مشتریان، تحقیقات بازار، کمپین های پیشبرد فروش و غیره گردآوری می کنیم. از این اطلاعات برای شخصی سازی محصولات و پیشنهاداتمان به مشتریان استفاده می کنیم.
پیشنهاد ما به شما
🔹 ما در شرکت برای بخشبندی مشتریانمان از یک سیستم پیچیده استفاده میکنیم. که در آن، مشتریان را بر اساس تازگی خرید، تکرار خرید و مبلغ خرید، بخشبندی می کنیم.
🔸 در گام بعدی، این اطلاعات را با مکان جغرافیایی هر مشتری ترکیب می کنیم تا بتوانیم پیام های تبلیغاتی هدفمندی را برای هر مشتری ارسال کنیم.
🔹 برای افزایش وفاداری مشتریان، باشگاه مشتریانی به نام Fresh Rewards داریم که در آن، مشتریان به ازای هر یک دلاری که از ما خرید میکنند، یک امتیاز میگیرند و سپس هنگامی که امتیازشان به 200 رسید، یک Fresh Reward دریافت میکنند. مشتری به ازای هر Fresh Reward خود میتواند از هدایای متنوعی که در باشگاه مشتریان وجود دارد، هدیه مورد نظرش را انتخاب کند
🔹 برای توسعه بازارمان، آمیخته محصول خود را به فراتر از گل و گیاه توسعه دادهایم. اکنون هدایای پستی مثل سبد شکلات، سبد میوه، کیک فنجانی، کلوچه و غیره نیز در وبسایت های متعلق به شرکت عرضه می کنیم. امروزه حدود 36 درصد درآمد شرکت از محل فروش این قبیل محصولات تامین می شود.
🔹 هم من و هم تمام مدیران ارشد شرکت موظفیم در روزهای خاص مثل روز مادر، شخصا تلفن های مشتریان را جواب بدهیم و سفارشات آنها را پیگیری کنیم. این کار به ما کمک می کند که روی هوا و اطلاعات خشک و خالی تصمیم گیری نکنیم.
نظرات