0
0

بازاریابی آفلاین و آنلاین چیست؟

631 بازدید
بازاریابی آفلاین و آنلاین چیست؟

بازاریابی چیست؟

بازاریابی آفلاین و آنلاین: فرض کنید قصد دارید تبلیغاتی را برای محصول خودتان انجام دهید، آیا در حال بازاریابی هستید یا در حال جذب مخاطب برای محصولتان هستید؟ در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و… یا در سایت خودتان یک مطلبی را بارگذاری کرده اید، آیا قصد داشتید بازاریابی کنید؟ و یا اگر پاسخ مشتری را به صورت تلفنی یا ایمیل دادید، آیا این یک بازاریابی است؟ یا اگر شما در خانه بمانید و فقط درباره یک محصول جدید رویاپردازی کنید، این کار هم بازاریابی است؟

همه این موارد بازاریابی است. هر تلاشی که در مسیر رونق کسب و کار انجام بدهید بازاریابی محسوب می شود.

تعریف بازاریابی از نگاه متخصصین:

پیتر دراکر (Peter Drucker): هدف بازاریابی ایجاد فروش است.

جفری جی.فاکس (Jeffrey j.Fox): بازاریابی کسب سود وحفظ مشتریان فوق العاده است.

سم دکر (Sam Decker): بازاریابی حلقه واسط بین مشتریان، محصولات و برند است.

جیسون فالس (Jason Falls): بازاریابی یعنی کمک به افراد در خرید محصول مناسب.

ست گادین (Seth Godin): بازاریابی به معنی دادن یک وعده بزرگ و ارائه چیزی بیشتر از آن است.

جرمیا اویانگ (Jeremiah Owyang): بازاریابی ایجاد رابطه پایدار بین مشتری و محصول است.

اندرو کوهن (Andrew Cohen): بازاریابی یعنی برآورده ساختن نیازها و خواسته های مصرف کننده است.

استیو داوسون (Steve Dawson): بازاریابی سبب فروش محصولاتی می شود که علاوه بر اینکه پس داده نمی شوند بلکه مصرف کنندگان برای خرید مجدد هم بر می گردند.

جینی دیتریج (Gini Dietrich): بازاریابی همان برندینگ، انتخاب نام تجاری، قیمت گذاری و یک پل بین هزینه و درآمد ناشی از تبلیغات در رسانه ها است.

مارجی کلایمن (Margie Clayman): بازاریابی به معنای برندسازی است، اینکه مردم را متقاعد کنید که محصولات شرکت شما بهترین است.

مری الن بیانکو (Mary ellen Bianco): بازاریابی شامل تحقیقات بازار، انتخاب بازار هدف، تبلیغات و روابط عمومی است. بازاریابی برای فروش مثل شخم زدن برای کشاورزاست زیرا مشتری را برای شنیدن سخنان فروشنده آماده می کند.

رنه بلاجت (Renee Blodgett): بازاریابی به معنای ایجاد کانال ارتباطی دوسویه با مشتری برای آموزش و انتقال اطلاعات است. البته زمان هم  اهمیت دارد چرا که با گذشت زمان مشتری به فروشنده اعتماد می کند و فروش توسط ایجاد اعتماد رخ خواهد داد. اگر مشتری اعتماد کند و تجربه خیلی خوبی از محصولات شما داشته باشد، به هوادار تبدیل می شود و جزو اولین گروه مشتریانی می شود که محصولات جدید شما را سفارش می دهند و همیشه دنبال خرید مجدد هستند. بازاریابی یک راه بسیار فوق العاده برای شناخت سلایق، درک هیاجانات و فرایند تصمیم گیری خرید مشتریان است.

جف کاتلر (Jeff Cutler): بازاریابی به معنای گفتن داستان برند است؛ به طوری که مشتریان، شرکا، سرمایه گذاران، کارکنان و هر کس دیگری که به شرکت شما علاقه دارد را جذب می کند. بازاریابی یک سناریو برای کمک به تصمیم گیری مشتریان برای خرید است.

لیزا بایر (Lisa Buyer): بازاریابی طراحی یک پیام مناسب برای انتقال به فرد مناسب است. پیدا کردن فردی که ارتباط خاصی با محصول شما پیدا کرده یا پیدا خواهد کرد.

هیدی کوهن (Heidi Cohen): در راستای اهداف کسب و کار شرکت، بازاریابی با بهره گیری از منابع محدود، به دنبال جذب مصرف کننده و کسب درآمد است. بازاریابی فرآیند ارائه یک محصول به مشتریان نهایی و ارائه خدمات پس از فروش به آن ها است.

مفهوم بازاریابی

بازاریابی می تواند به صورت یک رویداد ساده تعریف شود و یا به صورت یک کمپین بزرگ و پیچیده چند میلیون دلاری که ترکیبی از تبلیغات چاپی، دیجیتال، روابط عمومی و شبکه های اجتماعی باشد.

بعضی از بهترین نتایج بازاریابی ناشی از ساده ترین اقدامات است. بهترین استراتژی ساده نگه داشتن استراتژی بازاریابی است.

استراتژی بازاریابی شامل چه مواردی است؟

  • تعیین اهداف کسب و کار
  • شناسایی مشتریان هدف
  • تدوین تاکتیک های بازاریابی
  • معیار های اندازه گیری

چرا بازاریابی مهم است؟

بازاریابی کل فرآیند خرید مشتری که شامل تحقیق، تعامل، خرید، خدمات پس از فروش از جمله پشتیبانی با محصولات مکمل و همچنین ایجاد شرایط پس دادن محصول را مدیریت و پشتیبانی می کند. بازاریابی در حقیقت یکی از اصلی ترین کلید های موفقیتی است که هر کسب و کار باید برای موفقیت برند خود انجام دهد.

6 دلیل مهم بازاریابی

6 دلیل مهم بازاریابی

6 دلیل اینکه چرا بازاریابی مهم است:

1- اطلاع رسانی

بازاریابی اطلاعاتی در اختیار مشتریان محصول شما قرار می دهد؛ اطلاعاتی که در خصوص ارزش و ویژگی های محصول است. این قسمت دقیقا همان ستون ارزش پیشنهادی به مشتریان است که در جلسات بیزینس کوچینگ بررسی و تکمیل می کنیم. همچنین بازاریابی کمک می کند تا تبلیغات در راستای آگاهی از برند و محصول باشد.

2- شناخت مشتری

بازاریابی به شما کمک می کند که مشتری خود را درک کنید. برای درک بهتر بازار و مشتریان، آن ها را بر اساس معیار های روانشناسی، جغرافیایی و جمعیت شناسی تقسیم بندی کنید.

3- افزایش فروش

با استفاده از روش های مختلف نظر مشتری را نسبت به محصول جلب می کنیم و این باعث افزایش فروش می شود. برای این کار شما می توانید از انواع رسانه های تبلیغاتی کمک بگیرید. این بخش دقیقا همان ستون کانال های ارتباط با مشتریان در بوم مدل کسب و کار است که در جلسات بیزینس کوچینگ اقدام به شناسایی و تکمیل این ستون می کنیم. شما می توانید با کمک گرفتن از این کانال های ارتباطی فروش خود را افزایش دهید.

4- جذب مشتری جدید

شما می توانید با ارائه اطلاعات شرکت و محصول به بازار هدف، جذب مشتری کنید. بازاریابی در این زمینه با تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سایر کانال های ارتباط با مشتریان امکان پذیر است.

5- ایجاد رقابت

بازاریابی یک اعلام حضور در بازار است. بیان این مسئله که ما با چه محصول و خدمتی در بازار حضور خواهیم داشت که این سطح رقابت را افزایش می دهد. طبیعتا این رقابت باعث افزایش کیفیت در ارائه محصول به مشتریان می شود.

6- برندینگ

برای اینکه محصول به درستی شناخته شود، باید با استفاده از رسانه های بازاریابی موثر، شهرت خوبی را در بازار ایجاد کرد. بازاریابی به دنبال ایجاد یک نام تجاری قوی در ذهن مشتریان هدف است. وقتی نام تجاری و برند شما در ذهن و قلب مشتری جا می گیرد طبیعتا با افزایش فروش روبرو می شوید.

بازاریابی آفلاین و آنلاین

استراتژی بازاریابی

مشتری محصول را نمی خرد، بلکه ارزشی که محصول ایجاد می کند را می خرد.

یک مشتری روزانه با صدها پیام بازاریابی روبرو می شود، چرا مشتری باید به همه پیام ها توجه کند؟ توجه به این همه پیام چیزی جز آشوب ذهنی به همراه ندارد. مشتری ها اکثر پیام ها را نادیده می گیرند و تنها به مواردی که بهش علاقه مند هستند یا به خصوصیات شخصی شان نزدیک باشد، توجه می کند. مغز انسان برای نادیده گرفتن پیام هایی که به آن نیاز یا احتیاج ندارد بسیار خوب عمل می کند. این کار به اصطلاح یک سیستم ضد اسپم ناخودآگاه در مغز انسان است.
اینجاست که استراتژی های بازاریابی به ما کمک می کند که چطور ارزشی که محصول ما خلق می کند را در قالب پیام درست به مشتریان بالقوه درست؛ برای جذب و متقاعد سازی ارسال کنیم.

پیشنهاد ما به شما مطالعه

آمیخته بازاریابی چیست؟

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://pouyamehri.ir/?p=20380
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی آفلاین و آنلاین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.