0
0

با مشتری بازی کنید

561 بازدید
با مشتری بازی کنید

با مشتری بازی کنید: جیم بلیت در کتاب خود به نام «100 ایده بزرگ بازاریابی» می‌نویسد:

سرگرم کردن مشتریان از طریق فراهم کردن شرایط بازی با محصول‌مان، یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی است چون:

  1. بازی با محصول، روی احساسات مشتری اثر مثبت می‌گذارد و میزان توجه و علاقه مشتری به محصول را افزایش می‌دهد
  2. بازی با محصول راه ورود آن به قلب مشتریان را باز می‌کند و در نتیجه مشتری بیش از هر زمان دیگری به محصول وابسته می‌شود
  3. در بازی با محصول زمینه را برای افزایش تبلیغات دهان به دهان مثبت فراهم می‌کند
  4. بازی با محصول، آن را در ذهن مشتری حک می‌کند و در نتیجه وقتی مشتری به محصولی مشابه آن نیاز پیدا کند، ناخودآگاه یاد محصول ما می‌افتد
  5. بازی با محصول بهترین استراتژی برای اثرگذاری بر اطرافیان مشتری به خصوص خانواده و فرزندان او است

فواید بازی با محصول

جیم بلیت بعد از برشمردن فواید بازی با محصول، مثالی از شرکت پاناسونیک می آورد و می نویسد:

وقتی پاناسونیک دوربین‌های مدل لومیکس خود را به بازار معرفی کرد، بازی به نام مسابقات جهانی گلف لومیکس راه انداخت

این بازی در زمین های گلف کوچکی با فقط یک سوراخ در کنار 9 جاذبه گردشگری جهانی انجام می‌شد. در این بازی، مردم می‌توانستند از لحظه ورود توپ به سوراخ با دوربین خودشان و دوربین لومیکس عکس بگیرند و تفاوت را مشاهده کنند.

در این بازی، هر کسی می توانست با کمک پاناسونیک از دوستانش دعوت کند به مسابقات جهانی گلف لومیکس بیایند و از این بازی لذت ببرند. از طرف دیگر، خود بازی به قدر کافی جذاب و معتاد کننده بود و هر کسی مرتب دوست داشت عکس های بیشتری بگیرد

این بازی بیش از 1 میلیون نفر را جذب کرد که بیشترشان توسط دوستان‌شان دعوت شده بودند. در نتیجه، زمانی که لومیکس به طور گسترده توزیع شد، به سرعت بازار خوبی پیدا کرد و به یکی از موفق ترین محصولات پاناسونیک تبدیل شد.

4 توصیه برای اجرای بهتر بازی با مشتری

جیم بلیت برای اجرای بهتر بازی با مشتری، این 4 توصیه را مطرح می‌کند:

  1. بازی باید به صورت حرفه‌ای اجرا و داوری شود
  2. در بازی باید ارتباط مستقیم، اما سرگرم‌کننده‌ای با محصول یا خدمت مورد نظر داشته باشد
  3. بازی باید در راستای منفعت و نقطه تمایز اصلی محصول‌مان باشد
  4. بازی همواره باید روشی برای «اطلاع به دوستان» داشته باشد

شما در کسب و کارتان برای ارائه محصول خود، چه سرگرمی و خلاقیتی به کار می برید؟

پیشنهاد ما به شما مطالعه

Touch point چیست؟ 4 نقطه تماس برند با مشتری

با مشتری بازی کنید

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://pouyamehri.ir/?p=20758
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

4 نظر در مورد با مشتری بازی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بازتاب: Touch point چیست؟ 4 نقطه تماس برند با مشتری - تیم تخصصی کسب و کار پویا