0
0

اثرگذارترین مشوق های فروش برای برانگیختن فروشندگان

842 بازدید
 اثرگذارترین مشوق های فروش برای برانگیختن فروشندگان

موسسه «انگیزه فروش» در آمریکا، در گزارش خود به نام «بهترین مشوق های فروش برای برانگیختن فروشندگان» می‌نویسد:

مشوق های نقدی قدیمی ترین نوع مشوق ها هستند. منظور از مشوق های نقدی، پورسانت اضافه ای است که در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه برای رسیدن به هدفی فراتر از اهداف رایج در شرکت، پرداخت می‌شود. برای مثال، خیلی از شرکت ها در ایام کریسمس از مشوق نقدی برای افزایش فروش شان استفاده می‌کنند و مثلا به فروشندگانشان می‌گویند «اگر در دو ماه آخر سال، فروش‌تان را دو برابر کنید، علاوه بر پورسانت رایج، هر ماه 1000 دلار پاداش نقدی هم می‌گیرید».

اما شرکت‌ها برای انگیزه دادن به فروشندگان‌شان از مشوق‌های غیرنقدی هم استفاده می‌کنند بررسی‌های ما در سال 2021 در بین شرکت‌های بزرگ و موفق آمریکایی نشان می‌دهد این مشوق‌ها اثرگذارترین مشوق‌های غیرنقدی هستند:

بهترین مشوق  های فروش

بهترین مشوق‌های فروش

  • جدیدترین گجت‌ها
  • شام رایگان
  • کارت هدیه
  • کوپن‌های مسافرتی
  • جای پارک مخصوص
  • ارتقاء محیط اداری
  • بلیت رویدادهای تفریحی
  • عضویت در باشگاه‌های ورزشی
  • مسافرت همراه با مدیران ارشد شرکت
  • دیوار عکس
  • فرصت‌های آموزشی

جدیدترین گجت‌ها

برای مثال، شرکت‌ها به فروشندگان برتر هر فصل از سال، یک ساعت هوشمند یا گجت‌های جدیدی از این قبیل هدیه می‌دهند

شام رایگان

شرکت‌ها به فروشندگان برترشان اجازه می‌دهند به همراه خانواده یا دوستان‌شان به هر رستورانی که می‌خواهند بروند و شرکت هزینه آن را می‌پردازد

کارت هدیه

شرکت‌ها به فروشندگان برترشان کارت هدیه بانکی یا غیربانکی می‌دهند. منظور از کارت هدیه غیربانکی، کارتی است که توسط فروشگاه‌های بزرگ صادر می‌شود و دارنده آن می‌تواند از آن فروشگاه خرید کند

کوپن‌های مسافرتی

شرکت‌ها به فروشندگان برترشان بلیت هواپیما، هتل و غیره رایگان می‌دهند تا بتوانند همراه خانواده یا دوستان‌شان به یک مسافرت تفریحی لوکس بروند

جای پارک مخصوص

شرکت‌ها به فروشندگان برترشان در محل پارکینگ شرکت یک جای پارک مخصوص می‌دهند. و معمولا تابلویی بالای پارکینگ نصب می‌کنند که مشخص شود صاحب خودرویی که آنجا پارک شده، برترین فروشنده شرکت است

ارتقاء محیط اداری

شرکت‌ها محیط اداری فروشندگان برترشان را ارتقاء می‌دهند و مثلا اتاق کار بزرگ‌تر، کامپیوتر و تجهیزات اداری به‌روزتر، میز و صندلی اداری جدیدتر و لوکس‌تر و غیره می‌دهند

بلیت رویدادهای تفریحی

شرکت‌ها به فروشندگان برترشان بلیت رویدادهای تفریحی مثل بلیت کنسرت، سینما، مسابقات ورزشی و غیره می‌دهند.

عضویت در باشگاه‌های ورزشی

شرکت‌ها به فروشندگان برترشان کارت عضویت در باشگاه‌های ورزشی لوکس می‌دهند

مسافرت همراه با مدیران ارشد شرکت

شرکت‌ها به فروشندگان برترشان اجازه می‌دهند همراه با مدیران ارشد شرکت به سفرهای کاری بروند. و از تمام امکانات مدیران ارشد شرکت برخوردار شوند

دیوار عکس

شرکت‌ها تابلو یا دیوار مخصوصی را انتخاب می‌کنند و عکس فروشندگان برترشان را در آن می‌زنند که در آن فروشندگان برتر را به تمام ارباب رجوع‌های شرکت نشان می‌دهند

فرصت‌های آموزشی

شرکت‌ها به فروشندگان برترشان فرصت‌های آموزشی مثل حضور در یک سمینار آموزشی یا دوره آموزشی می‌دهند

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://pouyamehri.ir/?p=19326
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد اثرگذارترین مشوق های فروش برای برانگیختن فروشندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.