0
0

تهاتر در اقتصادهای مدرن

711 بازدید
تهاتر در اقتصاد های مدرن

تهاتر (Barter) که به آن «مبادله کالا با کالا» هم می‌گویند، یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تجاری در دنیا به حساب می آید که بعد از ظهور و گسترش استفاده از «پول»، به فراموشی سپرده شد ولی هنوز هم طرفداران و کاربرد خاص خودش را دارد.

 تفاوت اصلی تهاتر در اقتصادهای مدرن و قدیم

این است که در گذشته، فردی کالایی به فرد دیگر می داد و معادل ارزش آن، به جای پول، از او کالا دریافت می کرد. ولی امروزه، تهاتر شکل های پیشرفته تری یافته که در آن شرکتی کالایی به یک شرکت دیگر عرضه می‌کند و در مقابل، کالاهایی از آن شرکت یا شرکت های دیگری که او معرفی می‌کند، دریافت می‌نماید. یا برخی شرکت‌ها، کالایی به شرکت دیگری می‌دهند و در مقابل، پول و کالا از آن شرکت می گیرند. در حقیقت، از ترکیبی از پول و تهاتر استفاده می‌کنند.

بازاریابی و تعریف آن از زبان الن دیب

 در اقتصادهای مدرن، تهاتر در موارد زیر کاربرد بیشتری دارد:

  • یک شرکت تولیدی، محصولاتش را با مواد اولیه شرکت های دیگر تهاتر می‌کند. برای مثال، یک شرکت تولیدکننده فرش می‌تواند محصولاتش را به شرکت‌ تولیدکننده نخ بدهد و در مقابل، نخ تحویل بگیرد.
  • یک شرکت محصولاتش را با خدمات شرکت های خدماتی تهاتر می‌کند. برای مثال، بسیاری از شرکت های تولیدی، به آژانس‌های تبلیغاتی، به جای پول، محصولات‌شان را می‌دهند.
  • در اقتصاد هایی که با تورم بالا یا رکود اقتصادی مواجه‌اند یا در تجارت بین الملل که خریدار و فروشنده می‌خواهند ریسک تغییر ناگهانی و زیاد نرخ ارز را کاهش بدهند.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://pouyamehri.ir/?p=19855
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

1 نظر در مورد تهاتر در اقتصادهای مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بازتاب: پدیده مقصر دانستن قربانی - تیم تخصصی کسب و کار پویا