0
0

5 گام ارتقا کیفیت محصولات

786 بازدید
5 گام ارتقا کیفیت محصولات

5 گام ارتقا کیفیت محصولات

5 گام ارتقا کیفیت محصولات :  بدون شک، «عرضه یک محصول با کیفیت» و «ارتقا مستمر کیفیت محصولات»، هنوز هم از مهم‌ترین استراتژی‌ های بازاریابی هستند.

 برای ارتقا کیفیت محصولات خود می‌توانیم این 5 گام را طی کنیم:

1- انتظارات مشتریان‌مان را درست درک کنیم

  • طراحی و عرضه یک محصول باکیفیت، با درک درست انتظارات مشتریان آغاز می‌شود. برای همین، باید از طریق انجام تحقیقات بازاریابی، نیازها و خواسته‌های مشتریان‌مان را بهتر و سریع‌تر از رقبای‌مان درک کنیم.
  • یادمان باشد، منظور از تحقیقات بازاریابی صرفا تحقیقات پرهزینه مثل تکمیل پرسشنامه یا برگزاری گروه کانون نیست، بلکه می‌توانیم با نظرخواهی ساده از مشتریان بعد از هر بار خرید آنها یا تعامل با مشتریان اصلی‌مان، نیازها و خواسته‌های مشتریان را درک کنیم.

2- انتظارات مشتریان را به استانداردهای کیفیت ترجمه کنیم

  • وقتی می‌توانیم بگوییم صدای مشتری را شنیده‌ایم که بتوانیم نیازها و خواسته‌های او را به استانداردهای کیفیتی و عملکردی تبدیل کنیم. برای مثال، اگر مشتریان خواهان تحویل سریع‌تر هستند، پس باید استانداردهای تحویل‌مان را بر اساس سرعت مورد نظر مشتریان‌مان طراحی کنیم.
  • متاسفانه، اغلب این گونه است که مدیران ارشد بدون در نظر گرفتن نیازها، خواسته‌ها و انتظارات مشتریان، استانداردهای کیفیتی و عملکردی شرکت را بر اساس معیارهایی مثل افزایش کارایی یا کاهش هزینه‌ها طراحی می‌کنند.

3- جانب استانداردهای کیفیت را بگیریم

  • بهترین استانداردهای کیفیت در صورتی که به دقت و مستمرا رعایت نشوند، بی‌فایده خواهند بود. به همین دلیل، مدیران ارشد و مدیران اجرایی باید بر رعایت استانداردهای کیفیت نظارت کامل داشته باشند. همچنین پاداش کارمندان را به رعایت استانداردهای کیفیت گره بزنند.
  • برای مثال، یکی از استانداردهای کیفیت در فروشگاه‌های وال مارت، بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیا، این است که وقتی بیشتر از سه نفر در صف یک صندوق ایستاده باشند، مدیر فروشگاه باید صندوق جدیدی را باز کند. پورسانت مدیر هر فروشگاه به رعایت این قبیل استانداردها گره زده شده است

6 راه حل کوچ برای ارتقا کسب و کار خود 

4- وعده‌های بیش از حد به مشتریان ندهیم

  • نیازی به گفتن نیست که وقتی شرکت در ایفای قول‌های خود به مشتریان، کوتاهی می‌کند، مشتریان قطعا ناراضی می‌شوند. به همین دلیل، کلید جلب رضایت مشتریان، ایجاد انتظارات واقع‌بینانه از محصول و کیفیت آن در مشتریان است. برای ایجاد انتظارات واقع‌بینانه، باید همان چیزی که محصول می‌تواند انجام بدهد و هم نمی‌تواند انجام بدهد را به صورت شفاف به مشتری اعلام کنیم.
  • یادمان باشد، گمراه سازی عامدانه مشتریان از طریق دادن قول‌هایی که نمی‌توانیم به آنها عمل کنیم. نقطه آغاز افول کیفیت محصول از نظر مشتری است.

5- همیشه برای کیفیت تلاش کنیم

  • یکی از مهم ترین 5 گام ارتقا کیفیت محصولات تلاش همیشگی در راستای ارتقا کیفیت محصولات و خدمات می باشد. همچنین تعداد تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات روز به روز در حال افزایش است. برجسته شدن برند و کشب و کار شما در چنین محیط رقابتی می تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، اکثر محصولات و خدمات آنها سطح رضایت بخشی از کیفیت را به مشتریان خود ارائه نمی دهند. با درک کیفیت محصول ، می توانیم تصمیمات آگاهانه تری در مورد نحوه توسعه محصول خود از ابتدا تا انتها بگیریم.
  • بسیاری از کارشناسان نظرات متفاوتی در مورد کیفیت دارند. به یاد داشته باشیم که یک استراتژی ایجاد کنیم. یک QMS (سیستم مدیریت کیفیت) پیاده سازی کنیم. کیفیت را در فرهنگ کسب و کار خود جاسازی کنیم و آزمایشات منظم از محصول و بازار را انجام دهیم. با انجام همه این موارد ، می توان نتیجه گرفت که در راه ایجاد محصولات با کیفیت بالا هستیم که مشتریان ما را راضی و خوشحال کرده و آنها را به سمت ما باز می گرداند.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://pouyamehri.ir/?p=17564
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

2 نظر در مورد 5 گام ارتقا کیفیت محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بازتاب: اولویت بندی مشتریان و چگونگی دسته بندی مشتریان با اولیت پایین و بالا
  2. بازتاب: مثلث مرگبار فروش - تیم تخصصی کسب و کار پویا