0
0

4 راهکار موفقیت مشاغل محلی

549 بازدید
4 راهکار موفقیت مشاغل محلی

ایان هارفورد، یک متخصص توسعه کسب‌وکار است که به تعداد زیادی از فروشندگان و صاحبان مشاغل محلی در زمینه پیشرفت و رونق تجاری کمک کرده است. درواقع او به‌عنوان یک بیزینس کوچ یا منتور کسب‌وکار به مشاغلی که مخصوصاً به‌واسطه قرنطینه‌ی ناشی از شیوع ویروس کرونا، با محدودیت یا بن‌بست مواجه شده بودند، خدمات مشاوره‌ای ارائه داده تا با کمک یک بیزینس کوچ در مشاغل محلی بتوانند در این شرایط سخت به حیاتشان ادامه دهند.

علی‌رغم اینکه شروع واکسیناسیون جهانی، امیدواری زیادی ایجاد کرده، اما آقای هارفورد معتقد است که هنوز تا بازگشت به زندگی معمولی راه درازی در پیش است. این بیزینس کوچ موفق می‌گوید: دوره بسیار دشواری برای همه ماست و باید بپذیریم مشاغل کوچک‌تری که بقایشان تا حد زیادی به مشتریان محلی وابسته است، شرایط به‌مراتب سخت‌تری دارند. اما با وجود هر چالشی که با آن روبرو می‌شوید، بسیار مهم است که ذهنیت مثبتی داشته باشید.

 

حفظ ذهنیت مثبت کمک می‌کند تا رویکردی دقیق، مؤثر و منطقی نسبت به کسب‌وکار داشته باشید و اتخاذ چنین رویکردی به شما اطمینان می‌بخشد که با موفقیت از شرایط بحرانی خارج می‌شوید. روحیه خوب اعضای تیم و همین‌طور مشتریان، از مهم‌ترین الزامات بقای یک کسب‌وکار در رویایی با بحران‌هایی مثل کروناست.

با در نظر گرفتن اهمیت موضوع، در اینجا 4 توصیه کاربردی و مفیدِ بیزینس کوچ موفق، یعنی آقای ایان هارفورد را که به کسب‌وکارهای محلی در عبور از بحران و استفاده حداکثری از پتانسیل‌های تجاری‌شان کمک زیادی می‌کند، با شما عزیزان به اشتراک می‌گذاریم.

 

4 راهکار موفقیت مشاغل محلی از زبان یک بیزینس کوچ موفق

 

بیزینس کوچ در مشاغل محلی چطور به کمک شما می‌آید؟

 

1. از حساب‌ و کتاب کسب‌ و کارتان آگاه باشید.

شکی نیست که آگاهی از شاخص‌هایی مثل حاشیه سودی که از فروش محصولات و خدمات عایدتان می‌شود، اهمیت بسیار زیادی دارد اما شما باید نسبت به لایه‌های عمیق‌تری از کسب‌وکارتان، بینش کافی پیدا کنید. با توجه افزایش چشمگیر تجارت الکترونیک در دوران کرونا، باید بدانید که تبدیل یک مخاطب بالقوه به یک سرنخ فروش (Lead) چقدر برایتان هزینه دارد و به‌ طور معمول چند نفر از آن‌ها را می‌توانید به یک خریدار واقعی تبدیل کنید؟

 

2. به‌طور منظم با مشتریانتان در تماس باشید.

مهم‌ترین عامل موفقیت بسیاری از کسب‌وکارها در دوران کرونا، حفظ ارتباط موثر با مشتریان است که در بیزینس کوچینگ نیز تاکید زیادی روی آن می‌شود. البته ارتباط با مشتریان، همواره واجد اهمیت زیادی بوده اما اهمیت این کار در شرایط فعلی، صد چندان است. محصولات جدیدتان را معرفی کنید، تصاویر مختلفی از فضای کسب‌وکارتان ارسال کنید و خلاصه به هر طریقی تلاش کنید که ضمن حضور در صحنه، با مشتریان تعامل سازنده‌ای داشته باشید. تولید محتوای مفید، سلاح استراتژیک شما برای تعامل با مشتریان است. خوشبختانه تعدد شبکه‌های اجتماعی، کار را برای این منظور، ساده کرده‌اند و شما باید از این ابزارهای کاربردی به بهترین شکل ممکن به نفع کسب‌وکارتان استفاده کنید.

 

4 راهکار موفقیت مشاغل محلی، کسب و کار پویا

 

3. خرید محلی را تبلیغ کنید.

یکی دیگر از راهکارهای رونق کسب‌وکار محلی، تبلیغ خرید محلی و تشویق مشتریان به خرید از فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای محلی است. حمایت از خرید محلی را در استراتژی ارتباطی‌تان بگنجانید. برای این منظور، بنرهای حمایتی را در وب‌سایتتان قرار دهید و در شبکه اجتماعی با صدایی رسا درباره اهمیت این موضوع با مخاطبانتان حرف بزنید. به این ترتیب، علاوه بر تبلیغ برای خودتان، به شکوفایی اقتصاد محلی نیز کمک بزرگی می‌کنید.

 

4. یک گروه مرجع ایجاد کنید.

ایجاد یک گروه مشترک با سایر مشاغل محلی، قدرت نفوذ بیشتری به کسب‌وکارتان می‌دهد. شما می‌توانید از صاحبان سایر مشاغل، مشورت و پشتیبانی بگیرید و ایده‌هایتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. داشتن فرصتی برای تعامل با صاحبان مشاغل همفکر، محیط سالم و سازنده‌ای برای بالندگی و رشد کسب‌وکار ایجاد می‌کند.

 

سخن آخر

آنچه خواندید توصیه‌هایی از زبان یک بیزینس کوچ موفق بود. اگر شما هم در گروه صاحبان مشاغل محلی دسته‌بندی می‌شوید، این توصیه‌ها را در عمل به کار بگیرید تا شاهد پیشرفت روزافزون کسب‌وکارتان باشید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://pouyamehri.ir/?p=17056
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

2 نظر در مورد 4 راهکار موفقیت مشاغل محلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بازتاب: آیا یک کوچ کمک میکند تا شغلی مناسب پیدا کنم؟ -
  2. بازتاب: 9 روش کوچ برای ارتقا کسب و کار شما - کسب و کار پویا