0
0

کلان داده در بازاریابی مدرن

2974 بازدید
کلان داده در بازاریابی مدرن

کلان داده (Big data) به بیان ساده، عبارت است از: حجم انبوهی از داده های خام که شرکت‌ها نمی توانند آنها را با کمک فناوری های ساده تجزیه و تحلیل کنند.

فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی مدرن در دنیا، کلان داده را این گونه تعریف می‌کند:

مجموعه ای از داده های انبوه و پیچیده‌ای درباره مشتریان و بازار می باشد. این اطلاعات و داده ها توسط تکنولوژی های پیشرفته ای مثل هوش مصنوعی، جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل می شوند.

موضوع کلان داده یکی از مباحث پیشرفته در بازاریابی به حساب می‌آید و متخصصان بازاریابی معتقدند که این موضوع در کنار هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، آینده صنعت بازاریابی را در دست می گیرند به گونه ای که در آینده نزدیک، بسیاری از مشاغل سنتی در بازاریابی مثل فروشندگی و طراحی استراتژی بازاریابی، از بین می‌روند.

پیشنهاد ما به شما مطالعه

سوالات استراتژیک در برنامه‌ریزی بازاریابی

در بازاریابی از کلان داده برای مقاصد زیر استفاده می‌شود:

  1. شناخت عمیق تر مشتریان با جمع آوری داده های گوناگون درباره آن ها از شبکه های مختلف. مانند خرید های قبلی شان و رد پای آن ها در شبکه های اجتماعی.
  2. ارتقاء تعامل شرکت با مشتریان از طریق ارائه پیشنهاد های هوشمند و در لحظه به آن ها با کمک تحلیل کلان داده ها به وسیله هوش مصنوعی.
  3. مدیریت هوشمند شبکه های توزیع و فروش شرکت. از طریق تامین هوشمند محصولات مورد نیاز شبکه های توزیع از طریق تجزیه و تحلیل فروش های قبلی آن ها.
  4. ارتقاء توانایی شرکت در جذب مشتریان جدید از طریق شناسایی دقیق مشتریان هدف شرکت. این امر بر اساس رفتارها و جستجو های آنها در شبکه های اینترنتی، اجتماعی و فروشگاه های آنلاین صورت می گیرد.
  5. تحلیل دقیق‌تر نگرش مشتریان نسبت به شرکت و محصولات آن از طریق جمع آوری و تجزیه و تحلیل سریع نظرات مشتریان در شبکه های اجتماعی.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://pouyamehri.ir/?p=19897
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

3 نظر در مورد کلان داده در بازاریابی مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بازتاب: در آغوش کشیدن مشتری از زبان فیلیپ کاتلر - تیم تخصصی کسب و کار پویا
  2. بازتاب: تحقیقات بازاریابی به روش شرکت های ژاپنی - تیم تخصصی کسب و کار پویا
  3. بازتاب: بازاریابی دهان به دهان و شبکه های اجتماعی - تیم تخصصی کسب و کار پویا