0
0

بایگانی‌ها

بازاریابی پایین به بالا

بازاریابی پایین به بالا (Bottom-up marketing) فرایندی در طراحی استراتژی ها و برنامه های بازاریابی است. که در آن برخلاف روال رایج در بسیاری از شرکت ها، استراتژی های بازاریابی...
 
ادامه مطلب

گلوگاه های‌ بازاریابی و فروش

گلوگاه (Bottleneck) وضعیتی در یک شرکت است که عملکرد نامناسب، ضعیف یا کند یک واحد سازمانی، عملکرد واحد سازمانی دیگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای مثال، وقتی واحد توزیع...
 
ادامه مطلب

ماتریس بوستون چیست؟ BCG Matrix

ماتریس بوستون (Boston box) ماتریسی است که توسط گروه مشاوران مدیریت بوستون برای ارزیابی وضعیت یک شرکت، برند یا محصول در بازار طراحی شده است. در واقع ماتریس بی سی...
 
ادامه مطلب

5 دلیل اصلی نخریدن مشتری

5 دلیل اصلی نخریدن مشتری: استیفن شیفمن در کتاب خود به نام «فروش مثبت» می‌نویسد: تشخیص دلیل اصلی این که چرا مشتری به ما «نه» می‌گوید و محصول‌ های ما...
 
ادامه مطلب

اثر بومرنگ در فروش

اثر بومرنگ در فروش (Boomerang effect) مفهومی بسیار مهم در روانشناسی فروش است که دلیل بی نتیجه ماندن تلاش های یک فروشنده برای متقاعد کردن مشتری را شرح می‌دهد. 🔸در...
 
ادامه مطلب