کریستینا سوساک در کتاب خود به نام «رازهای فروش موفق» مینویسد: من در سمینارهایی که در مورد خدمات مشتریان برگزار می کنم، همیشه در مورد دو مفهوم «حلقه های اصلی»...
بازاریابی پایین به بالا (Bottom-up marketing) فرایندی در طراحی استراتژی ها و برنامه های بازاریابی است. که در آن برخلاف روال رایج در بسیاری از شرکت ها، استراتژی های بازاریابی...
گلوگاه (Bottleneck) وضعیتی در یک شرکت است که عملکرد نامناسب، ضعیف یا کند یک واحد سازمانی، عملکرد واحد سازمانی دیگری را تحت تاثیر قرار میدهد. برای مثال، وقتی واحد توزیع...
مشتری وفادار: همان طور که در مقاله آمیخته بازاریابی، مدل 4C را توضیح دادیم، مهم ترین بخش وفادارسازی مشتری (Customer Loyalty) بود، اما این وفادارسازی مشتریان به چه معناست؟ برا...
ماتریس بوستون (Boston box) ماتریسی است که توسط گروه مشاوران مدیریت بوستون برای ارزیابی وضعیت یک شرکت، برند یا محصول در بازار طراحی شده است. در واقع ماتریس بی سی...
اثر بومرنگ در فروش (Boomerang effect) مفهومی بسیار مهم در روانشناسی فروش است که دلیل بی نتیجه ماندن تلاش های یک فروشنده برای متقاعد کردن مشتری را شرح میدهد. 🔸در...
بهترین استراتژی های قیمت گذاری برای فروش بیشتر استراتژی قیمت گذاری: فرض کنید وارد یک فروشگاهی شدید و قصد دارید یک نوشیدنی بخرید. نوشیدنی اول قیمت پایینی دارد و شما...