بیزینس کوچ کیست؟
بیزینس کوچ در فرآیند کوچینگ به مراجع خود (کوچی) کمک میکند تا از وضعیت کنونی خود به وضعیت مطلوب برسد.
و سوالی که مطرح می شود این است که کوچ چگونه به مراجع خود کمک میکند؟
کوچ با گوش شنوا وسوالات قدرتمندی که از کوچی خود میپرسد تا در تغییر دیدگاه و بازخورد به مراجع خود(کوچی) کمک کند.
بیزینس کوچ ها معمولا کارآفرینان متخصصی هستند که میدانند چه چیزهایی لازم است تا یک بیزینس موفقی داشته باشیم.
برای دستمزدی که میگیرند، بیزینس کوچ ها دوشادوش مدیران و صاحبان کسب و کار هستند. و آنها را برای تشخیص اهداف و تطهیر دیدگاه در رابطه با شغلشان راهنمایی می کنند. و در واقع سریالی از اهداف و استراتژی مناسب برای رسیدن به هدف و چشم انداز صاحبان مشاغل طراحی کرده و در اختیارشان می گذارند.
بیزینس کوچ کیست؟ بیزینس کوچ یک کارآفرین باتجربه و عموماً صاحب چند کسب و کار موفق است که به شما کمک میکند تا:
- بتوانید یک چشمانداز خوب و جامع برای زندگی و کسب و کارتان تعریف کنید.
- شما را راهنمایی میکند تا بتوانید مهارتهای حرفهای خود پیدا کنید و آن را تقویت کرده و ذهن و نگرشتان را رشد و توسعه دهید.
- به شما درباره خودتان، نقاط قوت و نقاط قابل بهبودتان بازخورد میدهد تا بتوانید بهتر بشناسید و بهبودشان دهید
- به شما کمک میکند تا فرصتهای کسب و کارتان را شناسایی کنید.
- شما را با سازمانها و متخصصینی ارتباط میدهد که میتوانند در حل مشکلات و مسائل به شما کمک کنند.
- در زمان تغییر و تحول به شما کمک میکنند یک بنگاه اقتصادی تأسیس کرده و آن را توسعه دهید.
- به شما کمک میکنند تا میان زندگی و کسب و کارتان تعادل و توازن برقرار کنید.
- همچنین به مشکلات شما گوش میدهد، کمک میکند تا برای خود اهدافی مشخص کنید، برنامهای برای اقدامات لازم برای محقق ساختن این اهداف طراحی کنید و شما را ملزم میکند این برنامه ها را اجرا کرده و اقدامات لازم را صورت دهید.
- به شما انگیزه میدهد و تشویقتان میکند تا اعتماد به نفس داشته باشید، خودتان را دوست داشته باشید و برای خودتان ارزش و احترام قائل شوید.
اهمیت داشتن بیزینس کوچ
اگر یک صاحب کسب و کاری در مسیر شغلی اش سوالات دشواری داشت. یا با مشکلاتی رو به رو شد، مربی اش قادر خواهد بود او را در اثربخش ترین راه ممکن راهنمایی کند تا به مسائل دشوار، فائق آید.
داشتن یک مربی بیزینس بیشتر شبیه داشتن یک همراه. بسیار مجرب در تیمتان است و ارزشی که آنها به شغلتان می افزایند فراتر از تصور است.
هرجا کسب و کارتان دچار بحران شد و شما احتیاج داشتید که راه خلاصی از این بحران را پیدا کنید. و یا خواستید با ساده ترین روش ممکن سطح برندتان را بالاتر ببرید، آوردن یک بیزینس کوچ به مجموعه تان، موثرترین و در دسترس ترین کار برای شما خواهد بود.
دقیقا یک بیزینس کوچ چه کاری انجام می دهد؟
مربیان کسب و کار به عنوان مربی و مشاور خدمت می کنند و مهارت هایی که برای موفقیت. در شغلتان نیاز دارید را تقویت می کنند و همچنین به عنوان. یک منبع اطلاعاتی برای پاسخگویی به سوالاتی که برای شما در مسیر موفقیت، راهگشا خواهد بود دوشادوش شما هستند.
درست شبیه هر مربی دیگری، بیزیس کوچ ها، تلاش می کنند تا مهارت های شما را تقویت کرده، اهدافتان را دقیق تر کرده، تصمیماتتان را هدایت کرده و هر کاری را انجام دهند تا مطمئن شوند شما و کسب و کارتان به موفقیت خواهید رسید.
بیزینس کوچ ها با یادگیری هرچیزی راجع به برند شما، کارشان را شروع می کنند و از جایگاه ارزشی کار گرفته تا مشتریان هدف و چالش های پیش رو که در آینده مواجه خواهید شد را فرا می گیرند.
زمانی که بیزینس کوچ شما هرچیزی درباره ی سفارشات و سیستم شغلتان را یاد گرفت، در وهله ی بعدی می خواهد که در رابطه با چشم اندازها و اهدافی که برای مجموعه ی خویش تعریف کرده اید، اطلاعاتی کسب کند.
همانطور که هر مجموعه ای سبک خاص خودش را دارد ، هر صاحب کسب و کاری هم چشم انداز مخصوص خودش را دارا است و یک بیزینس کوچ احتیاج خواهد داشت که بداند که آیا شما می خواهید یک درآمد معمولی برای گذران زندگی و تامین خانواده ی خود داشته باشید یا یک مجموعه ی بزرگ و درآمد های عالی، سپس بیزینس کوچ شما، همراهتان کار خواهد کرد تا اهداف اثرگذار و قابل دسترسی برای تیمتان تعریف کند.
این اهداف، همان هایی خواهد بود که لازم خواهید داشت در مسیر چشم اندازی که در نظر گرفته اید، بدست بیاورید.
زمانی که تعدادی اهداف تعیین شدند، بیزینس کوچ شما وظیفه خواهد داشت تا شما را در رسیدن به آن اهداف، کمک کند و استراتژی و طرح اقدامات مورد نیاز را برای هل دادن شما به سمت اهداف تعیین شده طراحی کرده و کمکتان کند هر چالشی را در طول مسیر حل کنید.
در طول این پروسه، بیزینس کوچ ها، منبع سرشار و ارزشمند اطلاعات موفقیت شخصی و پند و نصیحت هستند.
راه اندازی یک کسب و کار ، هرچند کوچک یا بزرگ، ممکن است به صورت متوالی و به دفعات زیاد به تاریکی های ناامیدی برسد.
هرچند در این شرایط، یک مربی کسب و کار به مثابه یک چراغ قوه خدمت می کند.
یک مربی و مشاور کسب و کار به چه دردی می خورد؟
بیشتر بیزینس کوچ ها، در خدمتی که ارائه می دهند همانند آچار فرانسه عمل می کنند، یعنی هرچند شما بخواهید یک شغل رو به ورشکستگی را نجات دهید یا یک بیزینس موفق بسازید، حتی اگر در حال اداره ی یک کسب و کار کوچک محلی یا یک شرکت بین المللی هستید، آنها قادر خواهند بود شما را در بهترین مسیر ممکن هدایت کنند.
یک طرز تفکر فراگیر در بین مردم وجود دارد. که خدمات بیزینس کوچ ها فقط مخصوص کسب و کار های رو به افول یا ورشکسته می باشد.
در حالی که زنده کردن یک کسب و کار مرده، تنها یک مورد از کاربرد های یک بیزینس کوچ است، که در. واقع موقعیت های بسیار زیادی وجود دارد که بیزینس کوچ ها می توانند دستشان را گرفته و هدایتشان کنند.
ضمن اینکه استراتژی خروج از بحران نیز یکی دیگه از مزیت های داشتن یک کوچ در کسب وکارتان است
بیزینس کوچ ها می توانند کمک کنند یک بیزینس از نقطه ی صفر ساخته شود. می توانند مدیران و صاحبان کسب و کار را راهنمایی کنند که کسب و کار را از صفر بسازند. اهدافشان را پیدا کرده و استراتژی های کوتاه و طولانی مدت برای کسب و کار ، تعیین کنند.
همچنین بیزینس کوچ ها به کسانی که کسب و کارشان را به نقطه ی ثبات رسانده اند کمک می کنند. تا سطح مجموعه شان را به سطح بعدی ارتقا دهند.
همراه ارتقاع سطح مجموعه و رشد و ترقی ، چنین مربیانی همواره تلاش می کنند. تا بار روانی حاصل از سختی های مسیر پیشرفت را از دوش صاحب کسب و کار برداشته، ایشان را از لحاظ روانی پشتیبانی کرده. و طی مسیر موفقیت را برایشان لذت بخش تر و آسان تر کنند.
هر اندازه که مدیریت کسب و کار خودتان می تواند رضایت بخش باشد، جای انکار نیست. که همان اندازه هم می تواند پر اضطراب و دشوار باشد. این امر بدون شک غیر قابل انکار است، زمانی که بار مسئولیت مجموعه تان. را به تنهایی به دوش می کشید.
وقتی با یک مربی کسب و کار ، کار می کنید.، یک دستیاری خواهید داشت که همواره شما را در دشواری های مسیر ، راهنمایی می کند. دشواری هایی که بدون شک با آنها رو به رو خواهید شد و آن زمان است. که یک منبع قابل تکیه و با تجربه مورد نیازتان خواهد بود.
در اینصورت است که آنها قادر هستند استرس موجود در زندگی صاحبان کسب و کار را کاهش دهند. که خود این مورد ، یک مزیت بسیار با ارزش می باشد.
مهمترین عناصر یک رابطه کوچینگی چیست؟
یک عنصر کلیدی در برقراری یک رابطه مؤثر میان مراجع و بیزینس کوچ متعهد بودن هر دو طرف است. هر دو باید مشتاق باشند و زمان کافی صرف کنند تا اعتماد طرف مقابل را. به دست آورند و یک رابطه خوب برقرار کنند. از دیگر ویژگیهای ضروری که کیفیت یک رابطه را بهبود میبخشد میتوان به موارد زیر اشاره داشت؛
- احترام: این احترام در نتیجه تشخیص دانش، مهارت و توانمندیهای کوچ و خواست مراجع برای توسعه دادن توانمندیها و تجربیاتش به دست میآید.
- اعتماد: اعتماد در نتیجه ارتباط، در دسترس بودن، قابلپیشبینی بودن و وفاداری میان کوچ و مراجع پدید میآید.
- شکل گیری همکاری و شراکت: کوچ و مراجع باید به این موضوع پی ببرند. که هر دو همچون شرکای حرفهای و تجاری نیستند.
- انتظارات و توقعات واقعگرایانه: کوچ شما را تشویق میکند برای خود اهدافی مشخص کنید. که واقعبینانه و دست یافتنی و مرتبط با کسب و کار شما باشند.
- زمان: در رابطه میان کوچ و صاحب یک کسب و کار، زمان یکی از مهمترین عناصر است. هر دو یک زمان خاص را برای ملاقاتهایتان در نظر میگیرید، در ابتدا این ملاقاتها باید یک یا دو بار در هفته باشد. شکلگیری این رابطه زمان کمتری باید صرف کنید.
سلام خیلی ممنون
چطور میتونم جلسه درخواست جلسه داشته باشم ؟
درود بر شما میتونید از طریق لینک زیر اقدام کنید
https://pouyamehri.ir/contact-us