3 روند اصلی بیزینس کوچینگ در سال 2021
1. تجارت، ماهیت شخصی پیدا میکند
شخصی شدن را میتوانیم بدیهیترین روند اصلی بیزینس کوچینگ در سال 2021 بدانیم. به همین دلیل، هر کسی که کماکان به قاعده شخصی نبودن تجارت پایبند باشد، برای مواجهه با آنچه در پیش است، آمادگی نخواهد داشت. روابط شخصی در سال 2021 بالاخص با توجه به پاندمی کرونا و آنچه در سال 2020 گذشت، محوریت کسبوکارها را شکل میدهند. شیوع ویروس کووید- 19، نوعی بحران انزوا را ایجاد کرد و این بحران، اگرچه در نگاه اول، پیامد مثبتی نداشت اما جهان را از این واقعیت آگاه کرد که میتوان به پشتوانه پلتفرمهای ارتباط مجازی، به روند تجارت سرعت بخشیده و قابلیت دسترسی را افزایش داد.
حالا اغلب افراد، تصمیمات تجاریشان را با در نظر داشتن فرد یا افرادی که با آنها در ارتباط هستند، اتخاذ میکنند. آنها در جستجوی انسانهای واقعی هستند و این یک فرصت طلایی برای آن دسته از مربیان و مشاغلی است که به ارتباط کسبوکارها با مشتریانشان در سطح فردی کمک میکنند. دیگر همه چیز برای جلب مشتری، صرفاً به قیمت محصولات خلاصه نمیشود. مشتریان امروزی برای انتخاب محصولات یک برند یا کسبوکار، به موضوعات مختلفی توجه میکنند. آنها به دنبال یافتن پاسخ سوالاتی از این دست هستند:
- آیا برند یا کسب و کار واقعاً به آنها اهمیت میدهد؟
- آیا ارزشهای برند یا کسبوکار با ارزشهای آنها هم خوانی دارد؟
- آیا فرد معتبری در پس نام یک برند یا کسب و کار وجود دارد؟
ایجاد ارتباط مبتنی بر اعتماد بین یک کسبوکارها و مشتریان بالقوه آنها، نقطه تمرکز اصلی بیزینس کوچینگ در سال 2021 خواهد بود.
2. رهبری به منبع الهام و انگیزش تبدیل میشود
پراکندگی هر چه بیشتر نیروی کار از نظر جغرافیایی بهواسطه شیوع بیماری کرونا، میتواند آن اثرگذاری و اثرپذیری خاص را که لازمهی حرکت هماهنگ اعضای یک سازمان در مسیر رسیدن به اهداف مشترک است، متزلزل کند. این خلا از نیاز شدید کارکنان دورکار به یک باور قدرتمند که بتواند برایشان الهامبخش باشد، حکایت دارد و اینجاست که اهمیت نقش رهبری، بیش از همیشه خودش را نشان میدهد.
حالا کارکنان به رهبران، صرفاً به چشم مراجع قانونی نگاه نمیکنند. اهمیت نقش رهبری در سال 2021 به صدور یا عدم صدور مجوز انجام کارها و تعیین باید و نبایدها محدود نیست. کارکنان در اغلب موارد، میدانند چه کارهایی باید انجام دهند و به همین دلیل، بیش از یک راهنما، به یک منبع انگیزش و هدایت مؤثر نیاز دارند.
تأکید بر انگیزش در رهبری، یکی از پررنگترین روندهای بیزینس کوچینگ در سال 2021 است. کارکنان از رهبران انتظار دارند که ضمن گسترش دامنه اختیارشان، آنها را توانمند ساخته و مسئولیتهای بیشتری را به آنها محول کنند. آنها به یک منبع الهام نیاز دارند و مایل به دیدن چشماندازهای جذابی درباره خودشان هستند. آنها میخواهند رهبران به این درک برسند که رهبری، مفهومی بهمراتب وسیعتر از آن است که صرفاً به کارکنان بگویند چه کاری را انجام دهند یا ندهند. رهبران باید در کارکنان انگیزه ایجاد کنند و از این طریق آنها را به سطوح بالاتری از عملکرد برسانند. سطحی که در آن کارکنان میتوانند ایدهها و نوآوریهای جدیدی را ارائه دهند.
بیزینس کوچینگ در سال 2021، چنین نگاه متفاوتی را به موضوع رهبری میطلبد و در این خصوص، چارچوبها، مدلها و استراتژیهای مختلفی وجود دارند که بهعنوان یک مربی کسبوکار میتوانید آنها را به مشتریانتان آموزش دهید.
3. تبدیل بیزینس کوچینگ به مؤلفهای حیاتی
سومین روند بیزینس کوچینگ در سال 2021، نه به مفاهیم جانبی تجارت، بلکه دقیقاً به خودِ کوچینگ کسبوکار مربوط میشود. در سال 2021 و بعد از آن، شاهد افزایش اهمیت بیزینس کوچینگ و تبدیل آن به مؤلفهای حیاتی خواهیم بود. قابلیت راهنمایی افراد و توسعه مهارتهای آنها در حوزههایی مثل ارائه بازخورد و توانمندسازی سایرین، دیگر نه یک خصوصیت اختیاری. بلکه یک ویژگی حیاتی و لازم بوده که پیشرفت همه کسبوکارها تا حد زیادی به چنین قابلیتهایی بستگی دارد.
مجله کسبوکار هاروارد اخیراً مقالهای را درباره اهمیت بیزینس کوچینگ در سال 2021 منتشر کرده و از کوچینگ کسبوکار بهعنوان یک مهارت اساسی برای همه رهبران یاد کرده است. این بدان معناست که رهبران کسبوکارهای امروزی میتوانند شرایط عدم اطمینان حاکم بر فضای فعلی اقتصادی را بهمثابه فرصتی برای افزایش انگیزه و بهبود ارتباط با کارکنان ببینند. و در زمینه هدایت مجموعهشان در شرایط بحرانی و عدم اطمینان مهارت پیدا کنند.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.